Czym jest ten mityczny REF?

Na blogu pojawia się i będzie się pojawiał zwrot ref i reflink. Jeśli nie są to dla ciebie obce słowa – nie czytaj dalej, no chyba, że potrzebujesz powtórki. 🙂 Założyłem jednak, że skoro używam tego terminu, to uczciwie wobec czytelników byłoby go najpierw wyjaśnić.

Ktoś, kto zaczyna zabawę w zarabianie w internecie może przecież nie wiedzieć o co chodzi i zastanawiać się, czym jest ten mityczny ref? A to nie jest przecież nic strasznego. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że ref to część linku, która określa, że to my jesteśmy partnerem, a reflink to cały link z naszym refem.

Reflink (link polecający) to specjalnie przygotowany link, w którym zawarta jest informacja o osobie, która powinna dostać prowizję, o partnerze czyli o nas. Jeśli w reflink kliknie klient i dokona zakupu (PPS), wtedy prowizja wędruje do nas. Dlatego tak ważne jest używanie reflinka (lub reflinków w zależności od programu partnerskiego) do polecania produktów.

Jeżeli jednak ref z linka zostanie wykasowany, wówczas klient co prawda dotrze do docelowej strony, jednak ślad o naszym pośrednictwie zaginie i nie zarobimy na tym ani grosza. Sami więc widzicie, jakiej wagi jest to zagadnienie. Na szczęście są narzędzia, które pozwalają się przed tym bronić. I napiszę o nich już niedługo.

Budowa reflinka

Różne programy partnerskie mają reflinki różnej postaci. Reflink może wyglądać np. tak:

  • www.domena-programu-partnerskiego.pl/aff/REF – gdzie REF to wybrana przez nas nazwa,
  • www.domena-programu-partnerskiego.pl/index.php?refid=XXX – gdzie XXX to wybrana przez nas nazwa lub przydzielony przez system programu partnerskiego identyfikator,
  • www.domena-programu-partnerskiego.pl/jakiswyraz/XXX – gdzie XXX to wybrana przez nas nazwa lub przydzielony przez system programu partnerskiego identyfikator.

Oczywiście linki mogą mieć różną postać. Wszystko zależy od tego jak przygotowany jest dany program partnerski.

Gdzie szukać reflinka

Każdy program partnerski w swoim panelu ma informację (a przynajmniej powinien mieć) o reflinku partnera. Wystarczy się zalogować i poszukać tych informacji. Dodam tylko, że w niektórych programach partnerskich partnerzy mogą tworzyć własne reflinki.

Ważne!

Pamiętaj aby promując (sprzedając) produkty, zawsze zamieszczać swój reflink. To dzięki niemu klienci są przypisywani do ciebie. Używanie linków polecających to podstawa. Na tym zarabiamy.

zdjęcie: Kuna chorwacka przez Petr Kratochvil

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

8 komentarzy “Czym jest ten mityczny REF?”