WordPress to w wielu przypadkach podstawowe narzędzie pracy. Jak już wiecie, skrypt ten pozwala nam zbudować strony. Od nas zależy jakie strony zbudujemy. Uważam, że najlepiej budować takie, których zadaniem jest… sprzedawanie. Tak, sprzedawania produktów z programów partnerskich.
Jak już pisałem, do instalacji i obsługi WordPressa nie są wymagane olbrzymie umiejętności. Na dodatek bogaty wybór wtyczek czyni ten skrypt naprawdę potężnym narzędziem.
Maskowanie i skracanie linków
Według mnie najważniejszą wtyczką, którą należy zainstalować na swojej stronie jest wtyczka GoCodes. Co prawda nie jest ona aktualizowana od dłuższego czasu. To fakt. Jednak to niczego nie zmienia. Jest funkcjonalna i działa tak jak powinna. A jak powinna – już piszę.
Wtyczka ta likwiduje poważną bolączkę, na którą cierpi wielu aktywnie działających w programach partnerskich. Co nią jest? Utrata potencjalnych klientów poprzez ucinanie, wycinanie, kasowanie refów w linkach. Tak dzieje się nagminnie. Ludzie kiedy widzą refa w linku, wycinają go. Złośliwość? Niewiedza? Nie wiem. Wiem tylko, że to niczego im nie daje. Sprawia tylko, że my nie zarabiamy.
Dlatego warto zainstalować wtyczkę GoCodes. To niezwykle prosta wtyczka, która pozwala na łatwe tworzenie linków, tak aby wyglądały jak linki wewnątrz serwisu. Pozwala także na maskowanie linków partnerskich. Na dodatek dzięki niej można obserwować ilość kliknięć w dany link.
Wtyczkę GoCodes można pobrać ze strony jej autora. Następnie trzeba wgrać ją na swoją stronę, do katalogu plugins. Aktywować w panelu administracyjnym. W ustawieniach wybieramy sobie URL Trigger – czyli podstawę naszego linku. UWAGA: podstawa naszego linku nie może być taka jak nazwa istniejącej już kategorii! Ja wybrałem jako podstawę wyraz: promocja. Zaznaczyłem też Nofollow GoCodes żeby linki się nie indeksowały.
Panel do zarządzania linkami znajduje się w menu Narzędzia, podmenu GoCodes. Zarządzanie linkami jest niezwykle proste. Wyjaśnię znaczenie poszczególnych pozycji.
- Redirection Key: nazwa, która będzie przekierowywała, przy dwu lub więcej członowych nazwach najlepiej stosować znak – (minus) zamiast spacji.
- Target URL: docelowy adres, np. link z refem.
- Count hits: zaznaczone – wymusza zliczanie kliknięć.
- Manage GoCodes: zarządzanie linkami. Linki można edytować i kasować. Ilość kliknięć = Hits. W poniższym przykładzie link http://tobefree.pl/promocja/zobacz/ kieruje do strony głównej tego serwisu, czyli do http://tobefree.pl
Jak widać narzędzie jest niezwykle proste. I to właśnie w tej prostocie tkwi siła. Moim zdaniem naprawdę warto go zainstalować. No i stosować. Bo sama instalacja niestety nie załatwia sprawy.
10 komentarzy “Najważniejsza wtyczka w WordPressie”
Zgadza się. Niestety w Polsce nadal są ludzie, którzy nie kupią niczego z polecenia i usuwają refy w linkach. Co prawda są programy partnerskie, w których link partnerski jest mało widoczny i po jego usunięciu link bez refa do niczego nie zaprowadzi, to jednak warto używać wtyczek, które maskują linki z PP. Ja osobiście używam wtyczki Redirection.
Pozdrawiam
A czemu nofollow, czemu mają się nie indeksować? Nie lepiej mieć juz swojego refa prosto w Google?
aby np. nie osłabiać mocy linkowania naszej domeny lub móc we wpisie kilkukrotnie umieścić taki link do oferty/produktu
No właśnie z tym usuwaniem refów jest wielka bolączka, ludzie nie wiedzą o tym, że nic nie tracą jak zakupią z polecenia, a polecający zarobi odpowiednio kilka złotych.
Szkoda, że tak się dzieje w naszym polskim internetowym biznesie, ale cóż możesz zrobić, przecież nie będziemy się prosić. Jak nie ten to inny zakupi.
Jednak swoją drogą, lepiej wybierać pp w których linki są maskowane 🙂
Pozdrawiam
Albo maskować linki 🙂
Dzięki za info, mam dylemat teraz czy Redirection czy GoCodes… hmmm
Jeśli chcesz czegoś prostego lecz funkcjonalnego to GoCodes, jeśli coś bardziej zaawansowanego – kombajn – wtedy Redirection
U mnie wtyczka redirection nie zawsze działała, więc przerzuciłem się na Pretty link.
U mnie wtyczka redirection zawsze działa i ją polecam, bo jest prosta w obsłudze.