Najważniejsza wtyczka w WordPressie

WordPress to w wielu przypadkach podstawowe narzędzie pracy. Jak już wiecie, skrypt ten pozwala nam zbudować strony. Od nas zależy jakie strony zbudujemy. Uważam, że najlepiej budować takie,  których zadaniem jest… sprzedawanie. Tak, sprzedawania produktów z programów partnerskich.

Jak już pisałem, do instalacji i obsługi WordPressa nie są wymagane olbrzymie umiejętności. Na dodatek bogaty wybór wtyczek czyni ten skrypt naprawdę potężnym narzędziem.

Maskowanie i skracanie linków

Według mnie najważniejszą wtyczką, którą należy zainstalować na swojej stronie jest wtyczka GoCodes. Co prawda nie jest ona aktualizowana od dłuższego czasu. To fakt. Jednak to niczego nie zmienia. Jest funkcjonalna i działa tak jak powinna. A jak powinna – już piszę.

Wtyczka ta likwiduje poważną bolączkę, na którą cierpi wielu aktywnie działających w programach partnerskich. Co nią jest? Utrata potencjalnych klientów poprzez ucinanie, wycinanie, kasowanie refów w linkach. Tak dzieje się nagminnie. Ludzie kiedy widzą refa w linku, wycinają go. Złośliwość? Niewiedza? Nie wiem. Wiem tylko, że to niczego im nie daje. Sprawia tylko, że my nie zarabiamy.

Dlatego warto zainstalować wtyczkę GoCodes. To niezwykle prosta wtyczka, która pozwala na łatwe tworzenie linków, tak aby wyglądały jak linki wewnątrz serwisu. Pozwala także na maskowanie linków partnerskich. Na dodatek dzięki niej można obserwować ilość kliknięć w dany link.

Wtyczkę GoCodes można pobrać ze strony jej autora. Następnie trzeba wgrać ją na swoją stronę, do katalogu plugins. Aktywować w panelu administracyjnym. W ustawieniach wybieramy sobie URL Trigger – czyli podstawę naszego linku. UWAGA: podstawa naszego linku nie może być taka jak nazwa istniejącej już kategorii! Ja wybrałem jako podstawę wyraz: promocja. Zaznaczyłem też Nofollow GoCodes żeby linki się nie indeksowały.

 ustawienia gocodes

Panel do zarządzania linkami znajduje się w menu Narzędzia, podmenu GoCodes. Zarządzanie linkami jest niezwykle proste. Wyjaśnię znaczenie poszczególnych pozycji.

  • Redirection Key: nazwa, która będzie przekierowywała, przy dwu lub więcej członowych nazwach najlepiej stosować znak – (minus) zamiast spacji.
  • Target URL: docelowy adres, np. link z refem.
  • Count hits: zaznaczone – wymusza zliczanie kliknięć.
  • Manage GoCodes: zarządzanie linkami. Linki można edytować i kasować. Ilość kliknięć = Hits. W poniższym przykładzie link http://tobefree.pl/promocja/zobacz/ kieruje do strony głównej tego serwisu, czyli do http://tobefree.pl

zarzadzanie linkami

Jak widać narzędzie jest niezwykle proste. I to właśnie w tej prostocie tkwi siła. Moim zdaniem naprawdę warto go zainstalować. No i stosować. Bo sama instalacja niestety nie załatwia sprawy.

Skomentuj homoklikus Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

10 komentarzy “Najważniejsza wtyczka w WordPressie”